niedziela, 7 maja 2017

Subiektywne słodziaki


Cóż to za wspaniały artysta-malarz szalał z pędzlem w moim ogródku!? 
Co za wyobraźnia i wprawna ręka kreśliła na moich tulipanach te cuda :)
Szkoda, że nie będzie mi dane zamienić z nim parę słów o tym, co miał w niektórych przypadkach na myśli (może mu się przypadkiem farbą chlupnęło). 
Niestety interpretacja należy tylko do mnie :)))

O gustach się ponoć nie dyskutuje. Ja mam wrażenie, że nikt tego się nie trzyma i wszyscy starają się nam powiedzieć, co ma nam się podobać...
Dzieciom wmawia się, że inność jest zła, że mają być szablonem-trochę mnie to wkurza!
Co zrobić...

Wracając jednak na tory tematu, już parokrotnie zaznaczałam, że nie lubię czerwieni w kwiatach. Wcale to nie znaczy, że nie są piękne i nie zdarza mi się podziwiać czerwonych, one po prostu nie chwytają mnie za serce tak bardzo, jak na przykład różowe ;)
Uwielbiam za to białe kwiaty, które są piękne, gdy jest słońce. Jeśli jednak pada, zmieniają się w biało podobne wymoczki.
Uwielbiam kwiaty we wszystkich odcieniach różu :)
To jest mój number one. 

Dla urozmaicenia mam sporo niebieskiego i dla ożywienia żółtego. 
Tak pokrótce kolorystycznie wyglądają moje rabaty, oczywiście jest sporo wyjątków odbiegających od moich założeń. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że mam miejsce i traktuję je jako zapełniacz :))) Gdy już go nie będzie, te czerwone będą wylatywały jako pierwsze ;)

Zapraszam dzisiaj na spacerek, na którym zaprezentuję słodziaki najbliższe mojemu sercu.
Będą to przede wszystkim (z racji na porę roku) tulipany.
Zdejmijcie butki  i na bosaka po zielonej trawce spacerujcie sobie śmiało.

Tylko mi tam proszę nic nie wydeptać!!!



Tulipan "Negrita"

Tulipan "Ollioules"
 
Tulipan "Flaming Flag"
 
 
 
 
Tulipan "China Town"

Tulipan "Angelique"





Narcyz "Sir Winston Churchil"


Narcyz "Katie Heath"

Narcyz "Replete"













Tulipan "Salomon van Eijk"



Tulipan "Shirley"

Jeszcze tylu zdjęć na raz w poście (chyba) nie zamieszczałam :)
Tym razem pojechałam po całości :) 
Wierzcie mi, że to naprawdę nieliczne z tych, które chciałam pokazać.
Zostawię coś jednak na następny raz, może dzięki temu szybciej coś tutaj skrobnę... ;)

Oczywiście nie wszystkie się jeszcze otworzyły, więc to pierwsza dawka :)
Zuza tylko chodzi i sprawdza, jak który pachnie, a każdy pachnie inaczej.
Tulipany, których nazwy znam-podpisałam, może komuś się któryś spodoba i będzie chciał mieć u siebie. 
Istotna informacja to taka, że tulipany sadzone w grudniu tuż przed mrozem, mają się świetnie.
 Dlatego śmiało możecie kupować przecenione w grudniu cebule i sadzić :)

Lecę teraz ściąć kilka sztuk do wazonu-to jest to, co bZuzie lubią najbardziej :)))

Pozdrowienia dla wszystkich tulipanomaniaczy!
bZuzia

14 komentarzy:

  1. Wspaniałe kwiaty! Ja nie mam do nich reki i jedyne co u mnie żyje to kaktusy... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To odwrotnie niż u mnie :) Moje parapety świecą pustkami. Dostałam rok temu od znajomej sukulenty i w końcu one pobędą troszkę dłużej, reszta szybko pada :( Jakoś zapominam o tych parapetowych... :)

      Usuń
  2. bZuziu, jak dla mnie zdjęć mogłabyś wrzucić jeszcze ze dwa, albo i trzy razy tyle. Chętnie bym jeszcze po twoich tulipanowych rabatkach pospacerowała. Więcej poproszę :)
    Jak ja cię rozumiem z tym czerwonym... U mnie tylko na wiosnę w cebulkowych znajduje swoje miejsce, podobnie zresztą jak żółty. Choć w tych pełnych żółto-pomarańczowych tulipanach z twoich zdjęć jakoś wyjątkowo mi te kolory przypadły do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te pełne na wszystkich robią wrażenie, szczególnie na żywo bo są ooogromne :)
      Ja je mam bo mam, ale za to uwielbiam te w odcieniach różu czy fioletu :))) Czerwony powoduje u mnie dreszcze, a już żółty z czerwonym to coś niestrawnego. Mimo to jakoś się ich pozbyć nie mogę, zawsze powtarzam, że za rok...
      Żółty jest dla mojej rabaty takim ożywczym kolorkiem, bo lubuję się w kolorystyce mało widocznej. Gdy już będę miała łany tych moich ulubionych kolorków to wtedy będę mogła odstawić wypełniacze, ale kiedy to będzie...!?

      Usuń
  3. Niezła kolekcja ale mnie najbardziej przypadły do gustu niebieskie szafirki? czy też baranki ? ;D Cudeńka !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szafirki mam wszędzie :) Pachną nieziemsko i uważam, że są za mało doceniane.

      Usuń
  4. Wspaniale wyglądają! Widać, że wkładasz w to całe serce!

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że nie wszystkie rośliny są podpisane bo kilka bym sobie "ukradła" do własnego ogródka :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz coś konkretnego na myśli to pisz na priv, może pomogę :)

      Usuń
  6. Śliczne i naprawdę godne pozazdroszczenia! :) Prawdziwy festiwal kolorów :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Tulipany to moje ulubione kwiaty :) Twoje są przepiękne, masz do nich rękę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś jest na rzeczy z tym czerwonym... Ja w sumie też nie przepadam. Jedynie w formie maków i pomidorków :D

    OdpowiedzUsuń
  9. piękny ogród :) widać że masz dobrą rękę bo kwiaty ewidentnie cię lubią:)

    OdpowiedzUsuń